Digitalno poslovanje: Razvoj i strategija

Pomno planirana strategija razvoja i prepoznavanje mogućnosti koje donosi digitalno poslovanje pomoći će Vam da poboljšate svoje poslovanje. Neosporno je da niže navedene aktivnosti u značajnoj mjeri pomažu tvrtkama u dostizanju poslovnih ciljeva. Ako ih slijedite, mogli biste kreirati učinkovitu poslovnu strategiju koja će Vam pomoći da privučete više novih klijenata te zadržite one postojeće. Svakako, digitalno poslovanje je važan segment Vaše razvojne strategije poslovanja.

Digitalno poslovanje s gledišta prepoznatljivosti brenda

Razvoj svakog poslovanja ima određeni početak. Kada je tema digitalno poslovanje, tada izrada poslovne web-stranice predstavlja nulti korak. Izrada web-stranice se često smatra nečim usputnim i manje-više nepotrebnim. Unatoč tome, moderna i aktraktivna web-stranica je zapravo ključni taktički korak u razvoju digitalnog poslovanja. Vaša web-stranica predstavlja središte za prezentaciju svih Vaših poslovnih aktivnosti i usluga koje nudite na određenom tržištu. Stoga, ako vaša stranica nije atraktivna, zanimljiva ili čitka, umanjit će se vrijednost vremena koje ulažete u razvoj poslovne strategije. Drugim riječima, broj zainteresiranih za Vaše usluge će stagnirati ili ćete izgubiti potencijalne klijente. Ukoliko nemate mogućnost sami to učiniti, angažirajte nekoga tko će Vam kreirati modernu web-stranicu prilagođenu za pregled na mobilnim uređajima koja će privlačiti pažnju Vaših potencijalnih klijenata.

Marketing za tražilice (eng. Search Engine Marketing - SEM) i optimizacija za tražilice (eng. Search Engine Optimization - SEO) dio su aktivnosti koje će Vašu tvrtku smjestiti na više pozicije među rezultatima Google tražilice. Uz učinkovitu SEO strategiju, web-stranica Vaše tvrtke postat će povezana s određenim ključnim riječima ili frazama koje korisnici koriste pri traženju usluga za koje su zainteresirani. SEO optimizacija unaprijeđuje Vaše digitalno poslovanje te Vam može znatno povećati šanse da upravo Vaša tvrtka bude ona koju će netko odabrati za suradnju.

Još jedan važan aspekt u kreiranju i razvoju Vašeg brenda svakako su društvene mreže. Bez prisutstva i aktivnog angažmana na društvenim mrežama, gotovo je nemoguće zamisliti današnje digitalno poslovanje. Prema svim statistikama, Facebook, Instagram i YouTube su najmoćniji medijski kanali današnjice. Samim time, praktički je besmisleno pomisliti da se poslovni uspjeh u današnje vrijeme može postići bez njih. Kvaliteta korištenja društvenih mreža u poslovnom smislu, presudan je čimbenik u promociji i prezentaciji Vašeg brenda ili usluge. Stoga, ukoliko na raspolaganju nemate internog stručnjaka za marketing putem društvenih mreža, svakako je preporučljivo razmisliti o angažiranju vanjskog suradnika.

Kako Vaši profili na društvenim mrežama ne bi postojali radi reda, potrebno ih je koristiti na efikasan način. Svojim pratiteljima biste redovito trebali pružati relevantan sadržaj. Najbolji način da to učinite je pisanje blog objava. Blog biste trebali koristiti iz razloga što Vam omogućuje da svoju web-stranicu konstantno obogaćujete novim ključnim riječima. Istovremeno, stvarate čvrste temelje za kvalitetnu optimizaciju za tražilice i kreirate sadržaj koji možete koristiti za objave na društvenim mrežama. Također, Vaš blog postaje postaje mjesto korisnih informacija gdje možete savjetovati svoje kupce. Trajni poslovni odnos započinje s povjerenjem, a blog je idealan način da se ono izgradi.

Digitalno poslovanje s gledišta marketinga

Trenutno, Facebook i Google oglašavanje najrašireniji su i najučinkovitiji način primjene izravnog marketinga. Kreiranjem kvalitetnih i relevantnih marketinških kampanja, u mogućnosti ste doprijeti do ciljane publike. Vašu ciljanu publiku predstavljaju korisnici koji su iskazali interes za istim ili sličnim uslugama koje nudi i Vaša tvrtka. Shodno tome, Facebook i Google oglašavanje nude mogućnost iznimno preciznog definiranja i usmjeravanja kampanje prema pravoj publici.

Nešto direktniji način predstavljanja i prezentiranja Vašeg brenda ili usluge svakako je e-mail marketing. Kako biste postigli željene rezultate, nije dovoljno samo slati e-poruke. Obzirom da s marketinškog stajališta digitalno poslovanje podrazumijeva precizne aktivnosti, važno je kreirati popise e-pošte koji sadrže samo relevantne kontakte. Na ovaj način, stvarate bazu pojedinca ili tvrtki prema kojima ćete nastupati s personaliziranim kampanjama. Detaljno proučite svoje potencijalne klijente i upotrijebite korisne informacije za izradu svoje strategije. Najlakši način za prikupljanje adresa e-pošte predstavljaju newsletter forme uz pomoć kojih posjetitelji Vaše web-stranice svojevoljno upisuju svoje kontakt podatke. Također, svoju listu kontakata možete dopuniti s prikupljenim javno dostupnim podacima.

Iznimno interesantan način privlačenja pozornosti je kreiranje promotivnih natjecanja. Ljudi vole sudjelovati u raznim nagradnim igrama ili akcijama koje im mogu donijeti besplatne proizvode ili usluge. Kad god ste u prilici, potaknite angažman svoje publike! Obično ćete primijetiti porast interesa, kupovine ili jačanje veze između Vaših klijenata i brenda.

Kako pristupiti razvoju digitalnog poslovanja?

Ukoliko ste prepoznali vrijednost koje donosi digitalno poslovanje, važno je poduzeti ispravne korake. U slučaju da u Vašoj organizaciji ne postoji osoba kojoj biste mogli prepustiti odgovornost za većinu ili sve opisane aktivnosti – angažirajte nezavisnog stručnjaka! Za vlasnike malih tvrtki, koji se trebaju usredotočiti na brojne druge poslovne operacije, vanjski stručnjak ili savjetnik može biti iznimno koristan i isplativ. Bitno je imati na umu da se razvoj digitalnog poslovanja najviše isplati povjeriti stručnjacima. Glavni razlog se nalazi u činjenici da pogrešno upravljanje i vođenje digitalnih aktivnosti može dovesti do štetnih i nerijetko teško popravljivih posljedica koje mogu utjecati na ugled brenda.

Obratite nam se s povjerenjem!

Imate li pitanje ili komentar?

Možemo Vam pomoći savjetom, prijedlogom i iskustvom!

calendartwitterfacebooklinkedininstagram