Facebook marketing & PR

Mnogi ljudi misle da je Facebook isključivo namijenjen za zabavu i djecu. No, vrijeme je da promijenite svoje mišljenje. Mnoge tvrtke koriste Facebook marketing i izrazito su uspješne u tome. Razmotrite sljedeću statistiku:

  • broj korisnika Facebooka u dobi između 35 i 44 godina povećan je za 51%
  • korisnici Facebooka u dobi od 45 do 54 godina porasli su za 47%
  • korisnici Facebooka od 26 do 34 godine povećali su se za 26%

Kao što možete vidjeti iz predočenih podataka, Facebook više nije samo za „klince“. Zašto biste trebali upotrebljavati Facebook kao marketinški alat? Odgovor je jednostavan: možete koristiti Facebook kako biste stekli nove klijente, ostali u kontaktu s trenutnim klijentima i promovirali nove usluge i proizvode. Također, možete ga koristiti i kao kanal za odnose s javnošću ukoliko to zahtijeva specifičnost Vašeg poslovanja.

Kako se to radi? Facebook Vam nudi mnoge alate. Kako biste uspješno vodili Facebook marketing svoje tvrtke, morate razumjeti ove alate. U ovom ćemo se članku posebno osvrnuti na Facebook stranice i grupe.

Facebook marketing i Facebook stranice

Facebook Vam nudi kreiranje poslovne Facebook stranice. Stranice se koriste kako biste svojoj tvrtki stvorili profil na Facebooku. Najbolja stvar u svemu je to što je kreiranje poslovne Facebook stranice potpuno besplatno! Facebook stranica Vam daje poslovni identitet na Facebooku, koji znatno može ojačati Vas i Vaše usluge i proizvode kao brend.

Vaši trenutačni korisnici i potencijalni klijenti mogu postati pratitelji Vaše stranice. Time im se omogućuje da prate sadržaj koji objavljujete na svojoj Facebook stranici. Važna stvar vezana uz Facebook stranice je da svaki put kad netko postane Vaš pratitelj, svi njihovi prijatelji vide da se to dogodilo. To često privlači druge pratitelje, ali i povećava svjesnost o postojanju Vaše tvrtke.

Facebook stranice se osim dijeljenja podataka o Vašoj tvrtki, mogu koristiti i za objavljivanje fotografija, video-zapisa, aplikacija i slanje poruka. Svaka aktivnost koju obavite na svojoj Facebook stranici, potom se prikazuje Vašim pratiteljima. Jednostavno!

Prilikom kreiranja Vaše Facebook stranice, ima stvari koje treba imati na umu. Kada počnete, dobit ćete izbor od nekoliko kategorija. Svaka od tih kategorija pružit će Vam priliku da ispunite svoje osnovne podatke, detaljne informacije, podatke za kontakt, itd. Svaka opcija će Vam prikazati stranicu koja omogućuje nekoliko različitih načina prikazivanja Vaših podataka. Važno je znati da ne možete promijeniti tip stranice nakon što ga odaberete. Također, zapamtite da odabrani tip stranice svrstava Vašu stranicu među druge slične stranice u istoj kategoriji. Stoga, pobrinite se da odaberete ispravnu kategoriju za svoju tvrtku.

Vaša se Facebook stranica, kada se ispravno kreira, može početi koristiti za privlačenje novih kupaca, kao i za pomoć u održavanju trenutnih odnosa s korisnicima.

Facebook marketing i Facebook grupe

Facebook grupe imaju neke sličnost s Facebook stranicama. Razlika je da su izgrađene oko grupe ljudi, a ne Vaše tvrtke ili Vašeg brenda. Kao i za kreiranje poslovne Facebook stranice, morate biti član Facebooka, kako biste stvorili grupu.

Facebook grupe također možete koristiti kao kanal za Facebook marketing i PR, ali i za stvaranje svijesti o postojanju Vaše tvrtke. Korisnici koji pristupe Vašoj grupi ne postaju pratitelji, već članovi grupe. Nedostatak grupe je da nećete moći dijeliti toliko informacija s članovima grupe, kao što je to slučaj kod Facebook stranice. Članovi grupe ne stupaju u direktnu interakciju s Vašom tvrtkom (Facebook stranicom Vaše tvrtke), već s grupom.

Ovakav pristup korištenju Facebooka u svrhu komunikacije s korisnicima, zahtjeva iskusnog korisnika. Upravljanje Facebook grupom ulazi u sferu odnosa s javnošću, odnosno PR. Ukoliko niste sigurni da biste mogli održavati direktan kontakt sa svojim korisnicima, prepustite to stručnjacima. Komunikacija sa svojim korisnicima ima puno prednosti. No, istovremeno može biti i štetno za Vaše poslovanje ukoliko uđete u otvorenu prepirku s nezadovoljnim klijentom, dok svi ostali članove grupe to mogu vidjeti. Prije ovakvog pothvata, posavjetujte se!

Što Vama više odgovara?

Pitanje koje se najviše može čuti vezano uz Facebook marketing je “Trebam li stranicu ili grupu?”. Odgovor ovisi o cilju koji želite postići prisustvom na Facebooku. Istina, veću izloženost ćete imati posjedovanjem poslovne Facebook stranice, jer ju mogu vidjeti i neregistrirani korisnici. No, Vašu Facebook grupu mogu vidjeti samo registrirani korisnici Facebooka.

Navedene značajke bi same trebala olakšati odlučivanje, zar ne? Nažalost, to je pogrešno! Morate uzeti u obzir da nova objava na Facebook stranici Vašim pratitelji šalje samo obavijest o novoj objavi. Istovremeno, ako šaljete poruku svojoj Facebook grupi, članovi Vaše grupe će primiti poruku putem Facebook Messengera. Ukoliko Vam je cilj direktna i osobna komunikacija s korisnicima, mogućnosti Facebook grupe će Vam se vjerojatno bolje uklopiti. No, svakako treba razmisliti. Ako niste sigurni, ponovno, posavjetujte se!

Imate li pitanje ili komentar?

Možemo Vam pomoći savjetom, prijedlogom i iskustvom!

calendartwitterfacebooklinkedininstagram