Taktike lokalnog marketinga

Posljednje statistike ukazuju na to da većina ljudi, koji pretražuju Internet na svojim telefonima, traži nešto lokalno. Prema jednoj od studija, 50% ljudi dolazi u tvrtku koju su pronašli unutar 24 sata pretraživanja. Osim toga, 60% korisnika upotrebljava informacije koje su pronašli na lokalnim mrežnim oglasima i web-stranicama određene tvrtke. Ove činjenice imaju velik utjecaj na planiranje taktike lokalnog marketinga tvrtke. Također, mogu osnažiti Vašu prisutnost na lokalnom tržištu. Pritom, naglasak u pokušaju dosezanja klijenata treba biti na stvaranju i zadržavanju lojalnih korisnika ili kupaca u lokalnom području poslovanja.

Tradicionalne taktike lokalnog marketinga

U vremenima prije Interneta, mnoge male tvrtke koristile su standardne taktike lokalnog marketinga kako bi potencijalnim klijentima skrenuli pozornost na svoje poslovanje. Neke od njih aktualne su i primjenjive i danas. Na primjer, timovi ljudi koji na ulicama, lokalnim događanjima ili specijaliziranim sajmovima obavljaju poslove poput dijeljenja letaka, promocije uzoraka, nagradnih igara i slično. Naravno, i danas tradicionalne taktike lokalnog marketinga mogu itekako pozitivno utjecati i na Vaše poslovanje i na svjesnost Vaših potencijalnih klijenata da Vaša tvrtka postoji i koje djelatnosti obavlja.

Taktike lokalnog marketinga u digitalnom marketingu

Korisnike mobilnih uređaja najčešće zanimaju informacije poput lokacije ili telefonskog broja tvrtke. Važno je te informacije učiniti lako dostupnima. Usto, osigurajte svojim klijentima web-stranicu prilagođenu pregledavanju na mobilnim uređajima. Uz ostale navedene osnovne informacije, korisnici traže i recenzije, upute za vožnju te druge pojedinosti. Stoga, bi bilo vrlo preporučljivo da objavljujete takve podatke na web-stranicama svoje tvrtke, Facebook stranici i ostalim društvenim kanalima ili specijaliziranim web-stranicama. Također, možete započeti s objavama vlastitih blog članaka ili dogovoriti intervju s drugim utjecajnim blogerom te na taj način podijeliti svoja poslovna iskustva, a istovremeno se i približiti svojim klijentima.

Segmentiranje lokalnog tržišta

Lokalni marketing ne podrazumijeva samo postizanje poslovnih ciljeva na opći skup ljudi na lokalnom tržištu. Važno je imati određenu viziju o tome tko je Vaša ciljana skupina korisnika ili kupaca. Ne znači da je svaka osoba ili druga tvrtka Vaš potencijalni klijent. Stoga, kako biste najučinkovitije iskoristili marketinška ulaganja, populaciju klijenata je potrebno identificirati i segmentirati po dobnom, spolnom i ekonomskom modelu. To znači da si pri kreiranju marketinškog plana morate postaviti neka pitanja. Tko su moji klijenti? Jesu li to mlađe osobe ili starije? Jesu li uglavnom žene ili muškarci? Mogu li oni platiti moju uslugu ili proizvod? Ovim pristupom definirate način na koji stvarate svoje marketinške poruke i kojoj publici ih šaljete. Zatim, svoje oglašavanje i marketinške kampanje prilagođavate stilu komunikacije svojih potencijalnih klijenata.

Konačno, dobro je upotrebljavati više različitih marketinških kanala, kako biste došli do ciljanog tržišta. U ovom digitalnom dobu, još uvijek postoji mjesta za radio, TV i oglašavanje putem tiska. Kao vlasnik tvrtke, trebali biste testirati odaziv klijenata nakon svake pojedine kampanje. Na ovaj način stječete saznanje o isplativosti svake kampanje te možete svoja marketinška ulaganja preusmjeriti prema onim promotivnim kanalima koji stvarno privlače klijente. Mudro odaberite zemljopisno područje oglašavanja. Ukoliko ste vlasnik male lokalne tvrtke, tada doista nema smisla ulagati u nacionalno oglašavanje. Ako je vaša baza klijenata specifično vezana uz područje unutar određenog radijusa od Vaše tvrtke, koncentrirajte se na njih.

Usko fokusiran marketinški plan koji je precizno dizajniran te sposoban prilagođavati se određenoj dobi, ekonomskoj i socijalnoj demografiji, dugoročno će bit isplativiji i otvara mogućnost većoj zaradi.

Imate li pitanje ili komentar?

Možemo Vam pomoći savjetom, prijedlogom i iskustvom!

calendartwitterfacebooklinkedininstagram